نحوه پيكربندي يك خوشه Galera با MySQL در سرورهاي اوبونتو 18.04

۱۳ بازديد

مقدمه
خوشه بندي با توزيع تغييرات در سرورهاي مختلف ، دسترس پذيري بالايي به پايگاه داده شما مي دهد. در صورت عدم موفقيت يكي از موارد ، بقيه سريعاً براي سرويس دهي در دسترس هستند.
خوشه ها در دو پيكربندي كلي ، فعال-منفعل و فعال-فعال ارائه مي شوند. در خوشه هاي فعال منفعل، همه نوشتن ها بر روي يك سرور مجازي فعال انجام مي شود و سپس در يك يا چند سرور مجازي منفعل كپي مي شوند كه آماده هستند فقط در صورت خرابي سرور مجازي فعال ، به كار بيفتند. برخي از خوشه هاي فعال منفعل نيز امكان انجام SELECT بر روي گره هاي منفعل را مي دهند. در يك خوشه فعال فعال ، هر گره خواندن -نوشتن است و تغيير ايجاد شده در يكي ، براي همه تكرار مي شود.
MySQL يك سيستم مديريت پايگاه داده رابطه اي منبع باز است كه يك انتخاب محبوب براي پايگاه داده هاي SQL ميباشد. Galera يك راه حل خوشه بندي بانك اطلاعاتي است كه شما را قادر مي سازد با استفاده از همانند سازي همزمان ، خوشه هاي چند مستر تنظيم كنيد. Galera به طور خودكار داده ها را بر روي گره هاي مختلف به صورت همگام سازي مديريت ميكند در حالي كه به شما امكان مي دهد براي هر كدام از گره هاي موجود در اين گروه ، درخواست هايي را بخوانيد و بنويسيد. مي توانيد اطلاعات بيشتري در مورد Galera در صفحه مطالب رسمي كسب كنيد.
در اين راهنما ، يك خوشه فعال MySQL Galera را پيكربندي مي كنيد. براي اهداف نمايشي ، سه دراپلت Ubuntu 18.04 را كه به عنوان گره در خوشه عمل مي كنند ، پيكربندي كرده و آزمايش مي كنيد. اين مقدار گره كوچكترين خوشه قابل تنظيم است.
پيش نيازها
براي دنبال كردن مطلب ، علاوه بر موارد زير ، به يك حساب vpsgol نيز نياز داريد:
سه دراپلت Ubuntu 18.04 با شبكه خصوصي فعال شده كه هر كدام داراي يك كاربر غير ريشه با امتيازات sudo هستند.
براي راه اندازي شبكه هاي خصوصي در سه دراپلت ، راهنماي راه اندازي سريع شبكه را دنبال كنيد.
براي كمك به راه اندازي يك كاربر غير ريشه با امتيازات sudo ، راهنماي اوليه راه اندازي سرور مجازي ما با آموزش اوبونتو 18.04 را دنبال كنيد.
در حالي كه مراحل اين آموزش براي دراپلت هاي vpsgol نوشته و تست شده است ، بسياري از آنها در سرورهاي غير vpsgol نيز كه شبكه هاي خصوصي را فعال مي كنند كاربرد دارند.
مرحله 1 – اضافه كردن منابع MySQL به همه سرورها
در اين مرحله منابع بسته MySQL و Galera را به هر سه سرور مجازي خود اضافه مي كنيد تا بتوانيد نسخه صحيح MySQL و Galera مورد استفاده در اين آموزش را نصب كنيد.

توجه: Codership ، شركت پشتيبان خوشه Galera ، منبع Galera را حفظ مي كند ، اما توجه داشته باشيد كه همه منابع خارجي قابل اعتماد نيستند. مطمئن شويد كه فقط از منابع معتبر نصب كنيد.
در اين آموزش از MySQL نسخه 5.7 استفاده خواهيد كرد. كار را با اضافه كردن منبع خارجي اوبونتو كه توسط پروژه Galera براي سه سرور مجازي شما ذخيره شده است شروع مي كنيد.
پس از به روزرساني منابع هر سه سرور مجازي ، شما مي توانيد MySQL را به همراه Galera نصب كنيد.
ابتدا ، در هر سه سرور مجازي خود ، كليد منبع Galera را با دستور apt-key اضافه كنيد ، كه مدير بسته APT براي تأييد صحت اين بسته از آن استفاده مي كند:
$ sudo apt-key adv –keyserver keyserver.ubuntu.com –recv BC19DDBA
بعد از چند ثانيه ، خروجي زير را دريافت خواهيد كرد:
Executing: /tmp/apt-key-gpghome.RG5cTZjQo0/gpg.1.sh –keyserver keyserver.ubuntu.com –recv BC19DDBA
gpg: key D669017EBC19DDBA: public key “Codership Oy ” imported
gpg: Total number processed: 1
gpg: imported: 1

پس از داشتن كليد قابل اعتماد در بانك اطلاعاتي هر سرور مجازي ، مي توانيد منابع را اضافه كنيد. براي اين كار ، يك فايل جديد به نام galera.list را در فهرست /etc/apt/source.list.d/ هر سرور مجازي ايجاد كنيد:
$ sudo nano /etc/apt/sources.list.d/galera.list
در ويرايشگر متن ، سطرهاي زير را اضافه كنيد ، كه منابع مناسب را در اختيار مدير بسته APT قرار مي دهد:
/etc/apt/sources.list.d/galera.list
deb http://releases.galeracluster.com/mysql-wsrep-5.7/ubuntu bionic main
deb http://releases.galeracluster.com/galera-3/ubuntu bionic main

فايل ها را روي هر سرور مجازي ذخيره كنيد و ببنديد (CTRL + X ، Y ، سپس ENTER را فشار دهيد)
منابع codership اكنون براي هر سه سرور مجازي شما در دسترس است. با اين حال ، مهم است كه به apt دستور دهيد كه منابع Codership را به ديگر منابع ترجيح دهد تا از نصب نسخه هاي پچ شده نرم افزار مورد نياز براي ايجاد يك خوشه Galera اطمينان حاصل شود. براي اين كار ، فايل جديد ديگري به نام galera.pref را در فهرست /etc/apt/preferences.d/ هر سرور مجازي ايجاد كنيد:

$ sudo nano /etc/apt/preferences.d/galera.pref
خطوط زير را به ويرايشگر متن اضافه كنيد:
/etc/apt/preferences.d/galera.pref
# Prefer Codership repository
Package: *
Pin: origin releases.galeracluster.com
Pin-Priority: 1001

آن فايل را ذخيره كرده و ببنديد ، سپس دستور زير را روي هر سرور مجازي اجرا كنيد تا مانيفست بسته از منابع جديد را شامل شود:
$sudo apt update
اكنون كه منبع بسته را با موفقيت روي هر سه سرور مجازي خود اضافه كرديد ، آماده هستيد MySQL را در بخش بعدي نصب كنيد.
مرحله 2 – نصب MySQL در تمام سرورها
در اين مرحله بسته MySQL را روي سه سرور مجازي خود نصب خواهيد كرد.
براي نصب نسخه MySQL پچ شده براي كار با Galera ، و همچنين بسته Galera ، دستور زير را در هر سه سرور مجازي اجرا كنيد.
$ sudo apt install galera-3 mysql-wsrep-5.7
از شما خواسته مي شود كه تأييد كنيد آيا نصب را ادامه مي دهيد يا خير. Y را وارد كنيد تا نصب ادامه يابد. در حين نصب از شما خواسته مي شود كه يك رمز عبور براي كاربر اجرايي MySQL ايجاد كنيد. يك رمز عبور ايمن تنظيم كنيد و ENTER را براي ادامه فشار دهيد.
پس از نصب MySQL ، مشخصات پيش فرض AppArmor را غيرفعال مي كنيد تا مطابق مطالب مربوطه Galera ، از عملكرد صحيح Galera اطمينان حاصل كنيد. AppArmor يك ماژول هسته براي لينوكس است كه عملكرد كنترل دسترسي را براي خدمات از طريق پروفايل هاي امنيتي فراهم مي كند.
AppArmor را با اجراي دستور زير در هر سرور مجازي غيرفعال كنيد:
$ sudo ln -s /etc/apparmor.d/usr.sbin.mysqld /etc/apparmor.d/disable/
اين دستور يك پيوند نمادين از پروفايل MySQL را به فهرست disable اضافه مي كند ، كه نمايه را در بوت غيرفعال مي كند.
سپس دستور زير را اجرا كنيد تا تعريف MySQL را كه قبلاً در هسته بارگذاري شده است حذف كنيد.
$ sudo apparmor_parser -R /etc/apparmor.d/usr.sbin.mysqld
پس از نصب MySQL و نمايه AppArmor در اولين سرور مجازي خود ، اين مراحل را براي دو سرور مجازي ديگر خود تكرار كنيد.

اكنون كه MySQL را با موفقيت در هر سه سرور مجازي نصب كرديد ، مي توانيد در قسمت بعدي به مرحله تنظيمات برويد.
مرحله 3 – پيكربندي گره اول
در اين مرحله اولين گره خود را پيكربندي مي كنيد. هر گره در خوشه نياز به پيكربندي تقريباً يكسان دارد. به همين دليل تمام پيكربندي هاي موجود در دستگاه اول خود را انجام داده و سپس آن را در گره هاي ديگر كپي مي كنيد.
به طور پيش فرض ، MySQL پيكربندي شده است تا دايركتوري /etc/mysql/conf.d را بررسي كند تا تنظيمات اضافي پيكربندي را از فايل هاي منتهي به .cnf دريافت كند. در اولين سرور مجازي خود ، با همه دستورالعملهاي مربوط به خوشه ، يك فايل در اين فهرست ايجاد كنيد:
Glara-node01$ sudo nano /etc/mysql/conf.d/galera.cnf
پيكربندي زير را در فايل اضافه كنيد. پيكربندي گزينه هاي مختلف خوشه اي ، جزئيات مربوط به سرور مجازي فعلي و ساير سرورهاي موجود در خوشه و تنظيمات مربوط به همانند سازي را مشخص مي كند. توجه داشته باشيد كه آدرسهاي IP موجود در پيكربندي ، آدرسهاي خصوصي سرورهاي مربوطه شما هستند. خطوط هايلايت شده را با آدرس هاي IP مناسب جايگزين كنيد.
/etc/mysql/conf.d/galera.cnf
[mysqld]
binlog_format=ROW
default-storage-engine=innodb
innodb_autoinc_lock_mode=2
bind-address=0.0.0.0

# Galera Provider Configuration
wsrep_on=ON
wsrep_provider=/usr/lib/galera/libgalera_smm.so

# Galera Cluster Configuration
wsrep_cluster_name=”test_cluster”
wsrep_cluster_address=”gcomm://First_Node_IP,Second_Node_IP,Third_Node_IP”

# Galera Synchronization Configuration
wsrep_sst_method=rsync

# Galera Node Configuration
wsrep_node_address=”This_Node_IP”
wsrep_node_name=”This_Node_Name”

بخش اول تنظيمات MySQL را اصلاح و يا دوباره اجرا مي كند كه باعث مي شود خوشه به درستي كار كند. به عنوان مثال ، Galera با MyISAM يا موتورهاي ذخيره سازي غير معاملاتي مشابه كار نخواهد كرد ، و mysqld نبايد به آدرس IP مربوط به localhost محدود شود. مي توانيد در مورد تنظيمات با جزئيات بيشتري در صفحه پيكربندي سيستم Galera Cluster اطلاعات كسب كنيد.
بخش “پيكربندي ارائه دهنده Galera” اجزاي MySQL را كه يك API همانند سازي WritSet را ارائه مي دهد ، پيكربندي مي كند. كه در اين مورد براي شما Galera است ، زيرا Galera يك ارائه دهنده wsrep (WritSet Replication) است. شما براي پيكربندي محيط تكثير اوليه ، پارامترهاي كلي را تعيين مي كنيد. اين نياز به هيچگونه سفارشي سازي ندارد ، اما مي توانيد در مورد گزينه هاي پيكربندي Galera در مطالب موجود اطلاعات بيشتري كسب كنيد.
بخش “تنظيمات خوشه Galera” ، خوشه را تعريف مي كند ، اعضاي خوشه را با آدرس IP يا نام دامنه قابل تعيين شناسايي مي كند و نامي را براي اين خوشه ايجاد مي كند تا از عضويت در گروه صحيح اطمينان حاصل كند. مي توانيد wsrep_cluster_name را به چيزي با معني تر از test_cluster تغيير دهيد يا آن را به همين صورت رها كنيد ، اما بايد wsrep_cluster_address را با آدرس هاي IP خصوصي سه سرور مجازي خود به روز كنيد.
بخش پيكربندي همگام سازي Galeraچگونگي ارتباط و همگام سازي داده هاي خوشه بين اعضا را تعريف مي شود. اين فقط براي تبديل وضعيت در هنگامي كه يك گره به صورت آنلاين درميايد، استفاده مي شود. براي راه اندازي اوليه خود ، شما از rsync استفاده مي كنيد ، زيرا معمولاً در دسترس تر است و آنچه را كه اكنون به آن نياز داريد انجام مي دهد.
قسمت پيكربندي گره Galera آدرس IP و نام سرور مجازي فعلي را مشخص مي كند. اين كار هنگام تلاش براي تشخيص مشكلات موجود در ورودها و براي ارجاع به هر سرور مجازي به روش هاي مختلف مفيد است.wsrep_node_address بايد با آدرس دستگاهي كه در آن قرار داريد مطابقت داشته باشد ، اما مي توانيد هر نامي را كه مي خواهيد انتخاب كنيد تا به شما در شناسايي گره در فايل هاي log كمك كند.
هنگامي كه از فايل پيكربندي خوشه خود راضي شديد ، محتويات را در كليپ بورد خود كپي كنيد ، سپس فايل را ذخيره كنيد و ببنديد.
اكنون كه اولين گره خود را با موفقيت پيكربندي كرده ايد ، مي توانيد در قسمت بعدي پيكربندي گره هاي باقي مانده را انجام دهيد.
مرحله 4 – پيكربندي گره هاي باقي مانده
در اين مرحله ، دو گره باقي مانده را پيكربندي مي كنيد. در گره دوم ، فايل پيكربندي را باز كنيد:
Glara-node02$ sudo nano /etc/mysql/conf.d/galera.cnf
پيكربندي خود را از اولين گره كپي كنيد و سپس Galera Node Configuration را به روز كنيد تا از آدرس IP يا نام دامنه مناسب براي گره خاصي كه تنظيم مي كنيد استفاده كنيد. سرانجام ، نام آن را به روز كنيد ، كه مي توانيد هر چيزي كه به شما در شناسايي گره موجود در فايل هاي log كمك ميكند ، استفاده نماييد:
/etc/mysql/conf.d/galera.cnf
. . .
# Galera Node Configuration
wsrep_node_address=”This_Node_IP”
wsrep_node_name=”This_Node_Name”
. . .

فايل را ذخيره كنيد و از آن خارج شويد.
پس از اتمام اين مراحل ، آنها را بر روي گره سوم تكرار كنيد.
شما تقريباً آماده هستيد تا اين خوشه را به كار بگيريد ، اما قبل از انجام اين كار ، اطمينان حاصل كنيد كه درگاه هاي مناسب در فايروال شما باز است.
مرحله 5 – باز كردن فايروال در هر سرور مجازي
در اين مرحله فايروال خود را پيكربندي مي كنيد تا درگاه هاي مورد نياز براي ارتباط بين گره اي باز باشد. در هر سرور مجازي ، وضعيت اجراي فايروال را با اجراي دستور زير بررسي كنيد:
$ sudo ufw status
در اين حالت ، فقط SSH مجاز است از طريق:
Output
Status: active

To Action From
— —— —-
OpenSSH ALLOW Anywhere
OpenSSH (v6) ALLOW Anywhere (v6)

از آنجا كه فقط ترافيك SSH در اين مورد مجاز است ، لازم است قوانيني را براي ترافيك MySQL و Galera اضافه كنيد. اگر سعي كرديد خوشه را شروع كنيد ، به دليل اين قوانين فايروال با شكست مواجه ميشويد.
Galera مي تواند از چهار پورت استفاده كند:
3306 براي اتصالات مشتري MySQL و انتقال اسنپ شات كه از روش mysqldump استفاده مي كنند.
4567 براي ترافيك كپي خوشه Galera. همانندسازي Multicast هم از تبديل UDP و هم TCP در اين پورت استفاده مي كند.
4568 براي تبديل وضعيت افزايشي.
4444 براي همه موارد ديگر انتقال اسنپ شات.
در اين مثال ، هر زمان كه ستاپ خود را انجام داديد ، هر چهار پورت را باز خواهيد كرد. هنگامي كه تأييد كرديد كه عمليات كپي در حال كار كردن است ، بهتر است پورت هايي را كه در واقع استفاده نمي كنيد ببنديد و ترافيك را فقط به سرورهاي موجود در خوشه محدود كنيد.
درگاه ها را با دستورات زير باز كنيد:
$ sudo ufw allow 3306,4567,4568,4444/tcp
$ sudo ufw allow 4567/udp

توجه: بسته به آنچه در سرورهاي شما اجرا مي شود ، ممكن است لازم باشد سريعاً دسترسي را محدود كنيد. راهنماي UFW Essentials: قوانين و دستورات معمول فايروال مي تواند در اين امر كمك كند.
بعد از تنظيم فايروال خود در گره اول ، همان تنظيمات فايروال را در گره دوم و سوم ايجاد كنيد.
اكنون كه فايروال ها را با موفقيت پيكربندي كرده ايد ، آماده هستيد تا در مرحله بعدي خوشه را شروع كنيد.
مرحله 6 – شروع خوشه
در اين مرحله خوشه MySQL Galera خود را شروع مي كنيد. اما ابتدا سرويس سيستمي MySQL را فعال مي كنيد ، به طوري كه هر بار كه سرور مجازي ريبوت ميشود ، MySQL به طور خودكار شروع مي شود.
MySQL را فعال كنيد تا در هر سه سرور مجازي در حين بوت شروع به كار كند
براي فعال كردن سرويس سيستمي MySQL از دستور زير در هر سه سرور مجازي استفاده كنيد:
$ sudo systemctl enable mysql
خروجي زير را مشاهده خواهيد كرد كه نشان مي دهد اين سرويس با موفقيت به ليست خدمات استارآپ مرتبط شده است:
Output
Created symlink /etc/systemd/system/multi-user.target.wants/mysql.service → /lib/systemd/system/mysql.service.

اكنون كه mysql را فعال كرده ايد كه در بوت همه سرورها شروع به كار كند ، آماده هستيد تا اين خوشه را ارتقا دهيد.
گره اول را بالا بياوريد
براي بالا بردن گره اول ، بايد از يك اسكريپت راه اندازي ويژه استفاده كنيد. روشي كه خوشه خود را پيكربندي كرده ايد ، هر گره اي كه آنلاين مي شود سعي مي كند به حداقل يك گره ديگر كه در فايل galera.cnf مشخص شده است وصل شود تا حالت اوليه خود را بدست آورد. بدون استفاده از اسكريپت mysqld_bootstrap كه به systemd اجازه مي دهد از پارامتر –wsrep-new-cluster عبور كند ، يك systemctl start mysql معمول با شكست مواجه ميشود زيرا هيچ گره اي براي اتصال گره اول به آن وجود ندارد.
دستور زير را در اولين سرور مجازي خود اجرا كنيد:
Galera-node-01$ sudo mysqld_bootstrap
اين دستور هيچ گونه خروجي را در اجراي موفقيت آميز نشان نمي دهد. با موفقيت اين اسكريپت ، گره به عنوان بخشي از خوشه ثبت مي شود و مي توانيد آن را با دستور زير مشاهده كنيد:
Galera-node-01$ mysql -u root -p -e “SHOW STATUS LIKE ‘wsrep_cluster_size'”
پس از وارد كردن رمز عبور خود ، خروجي زير را مشاهده خواهيد كرد كه نشان مي دهد يك گره در خوشه وجود دارد:
Output
+——————–+——-+
| Variable_name | Value |
+——————–+——-+
| wsrep_cluster_size | 1 |
+——————–+——-+

در گره هاي باقيمانده مي توانيد به طور عادي mysql را شروع كنيد. آنها به جستجوي هر يك از اعضاي ليست خوشه هاي آنلاين مي پردازند و وقتي يكي را پيدا كردند به اين خوشه مي پيوندند.
گره دوم را بالا بياوريد
اكنون مي توانيد گره دوم را بالا بياوريد. mysql را شروع كنيد:
Galera-node-02$ sudo systemctl start mysql

هيچ خروجي در اجراي موفق نمايش داده نمي شود. با آنلاين شدن هر گره ، اندازه خوشه افزايش مي يابد:
Galera-node-02$ mysql -u root -p -e “SHOW STATUS LIKE ‘wsrep_cluster_size'”
خروجي زير را خواهيد ديد كه نشان مي دهد كه گره دوم به خوشه پيوسته است و در كل دو گره وجود دارد.
Output
+——————–+——-+
| Variable_name | Value |
+——————–+——-+
| wsrep_cluster_size | 2 |
+——————–+——-+

گره سوم را بالا ببريد
اكنون زمان آن رسيده كه گره سوم را بالا ببريدم. Mysql را شروع كنيد:
Galera-node-03$ sudo systemctl start mysql
دستور زير را براي يافتن اندازه خوشه اجرا كنيد:
Galera-node-03$ mysql -u root -p -e “SHOW STATUS LIKE ‘wsrep_cluster_size'”
خروجي زير را مشاهده خواهيد كرد كه نشان مي دهد گره سوم به خوشه پيوسته است و تعداد كل گره هاي موجود در خوشه سه است.
Output
+——————–+——-+
| Variable_name | Value |
+——————–+——-+
| wsrep_cluster_size | 3 |
+——————–+——-+

در اين مرحله ، كليه خوشه ها بصورت آنلاين و با موفقيت ارتباط برقرار مي كنند. در مرحله بعد مي توانيد با آزمايش همانند سازي در بخش زير ، از تنظيم كار اطمينان حاصل كنيد.
مرحله 7 – تست همانندسازي
شما مراحل تا اين مرحله طي كرده ايد تا خوشه شما بتواند كپي كردن را از هر گره به گره ديگر كه همانندسازي فعال-فعال ناميده ميشود، انجام دهد. در اين مرحله ، شما تست خواهيد كرد و ميبينيد كه آيا همانند سازي همانطور كه انتظار مي رود، كار مي كند.
در گره اول بنويسيد
با ايجاد تغيير در پايگاه داده در اولين گره خود شروع خواهيد كرد. دستورات زير يك پايگاه داده به نام playground و يك جدول درون اين پايگاه داده با نام equipment ايجاد مي كنند.
Galera-node-01$ mysql -u root -p -e ‘CREATE DATABASE playground;
Galera-node-01$ CREATE TABLE playground.equipment ( id INT NOT NULL AUTO_INCREMENT, type VARCHAR(50), quant INT, color VARCHAR(25), PRIMARY KEY(id));
Galera-node-01$ INSERT INTO playground.equipment (type, quant, color) VALUES (“slide”, 2, “blue”);’
در دستور قبلي ، عبارت CREATE DATABASE يك ديتابيس با نام playground ايجاد مي كند. عبارت CREATE يك جدول به نام equipment  درون playground  ايجاد مي كند كه داراي يك ستون شناسه افزايش خودكار به نام id و ساير ستون ها است. ستون type ، ستون quant و ستون color به ترتيب براي ذخيره نوع و كميت و رنگ تجهيزات تعريف شده است. عبارت INSERT يك ورودي از نوع اسلايد ، كميت 2 و رنگ آبي را درج مي كند.
اكنون يك مقدار در جدول خود داريد.
داده ها را در گره دوم بخوانيد و بنويسيد.
در مرحله بعدي ، به منظور بررسي اينكه كپي در حال كار كردن است ، به گره دوم نگاه كنيد:
Galera-node-02$ mysql -u root -p -e ‘SELECT * FROM playground.equipment;’
داده هايي كه در گره اول وارد كرده ايد در مرحله دوم قابل مشاهده خواهد بود ، كه اثبات ميكند اين همانندسازي كار مي كند:
Output
+—-+——-+——-+——-+
| id | type | quant | color |
+—-+——-+——-+——-+
| 1 | slide | 2 | blue |
+—-+——-+——-+——-+
از همين گره ، داده ها را در خوشه بنويسيد:
Galera-node-02$ mysql -u root -p -e ‘INSERT INTO playground.equipment (type, quant, color) VALUES (“swing”, 10, “yellow”);’

در گره سوم بخوانيد و بنويسيد
از گره سوم ، مي توانيد با فراخواني مجدد جدول ، تمام اين داده ها را بخوانيد:
Galera-node-03$ mysql -u root -p -e ‘SELECT * FROM playground.equipment;’
خروجي زير را نشان مي دهد كه دو رديف را نشان مي دهد:
Output
+—-+——-+——-+——–+
| id | type | quant | color |
+—-+——-+——-+——–+
| 1 | slide | 2 | blue |
| 2 | swing | 10 | yellow |
+—-+——-+——-+——–+
باز هم ، مي توانيد مقدار ديگري از اين گره اضافه كنيد:
Galera-node-03$ mysql -u root -p -e ‘INSERT INTO playground.equipment (type, quant, color) VALUES (“seesaw”, 3, “green”);’
در گره اول بخوانيد
با بازگشت به گره اول ، مي توانيد تأييد كنيد كه داده هاي شما در همه جا در دسترس است:
Galera-node-01$ mysql -u root -p -e ‘SELECT * FROM playground.equipment;’
خروجي زير را مشاهده خواهيد كرد ، كه نشان مي دهد رديف ها در گره اول موجود هستند.
Output
+—-+——–+——-+——–+
| id | type | quant | color |
+—-+——–+——-+——–+
| 1 | slide | 2 | blue |
| 2 | swing | 10 | yellow |
| 3 | seesaw | 3 | green |
+—-+——–+——-+——–+

اكنون با موفقيت تأييد كرده ايد كه مي توانيد در همه گره ها بنويسيد و اين تكرار به درستي انجام مي شود.
نتيجه
در اين مرحله ، شما يك خوشه آزمايش Galera سه گره اي پيكربندي كرده ايد. اگر قصد داريد از يك خوشه Galera در يك وضعيت توليد استفاده كنيد ، توصيه مي شود با حداقل كمتر از پنج گره شروع نكنيد.
قبل از استفاده از توليد ، بهتر است به برخي از عوامل تبديل اسنپ شات (sst) حالات ديگر از جمله xtrabackup نگاهي بيندازيد ، كه به شما امكان مي دهد گره هاي جديد را به سرعت و بدون ايجاد اختلال در گره هاي فعال خود تنظيم كنيد. اين كار بر كپي كردن واقعي تأثير نمي گذارد، اما وقتي گره ها شروع مي شوند اهميت پيدا ميكند.
همچنين ممكن است به راه حل هاي خوشه بندي ديگري براي MySQL علاقه مند باشيد ، در اين صورت مي توانيد نحوه آموزش ايجاد يك خوشه MySQL چند گره را در Ubuntu 18.04 ببينيد. اگر مي خواهيد راه حل پايگاه داده مديريت شده را امتحان كنيد ، به مستندات پايگاه داده هاي مديريت شده vpsgol مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.